We gaan losssss - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renée Baris - WaarBenJij.nu We gaan losssss - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renée Baris - WaarBenJij.nu

We gaan losssss

Door: reneetjepippeloentje

Blijf op de hoogte en volg Renée

28 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

De bruiloft was toch best gezellig! Mede doordat Nederland sowieso goed vertegenwoordigd was, maar ook met een paar Surinaamse zusters heb ik wel even wat kunnen kletsen. Toch gek om iedereen in een totaal andere omgeving te zien met feestkleding en losse haren enzo. Tot m’n verbazing begon zuster Gisela, die normaal wel vrij streng is, opeens super goed een traditionele dans uit te voeren! Daarna zette ze wel weer snel haar strenge blik op.
Een klein probleem, waar we vorige week ook al mee te maken hebben gehad, is dat deze godvrezende mensen geen alcohol op hun fuif schenken. Op zich niet erg, Mej. Baris kan best zonder een scheut wodka lol hebben, maar helaas kunnen de Surinamers dat niet. Het is al de tweede keer dat we op een feest komen, waar iedereen zit en er niet bijster veel gelachen wordt. Ze kunnen veel dingen van de Hollanders leren, maar feesten is er een van!
We zijn maar een uurtje of wat gebleven, want we hadden er natuurlijk niet echt veel te zoeken. Maargoed, ook dit weer ‘in the pocket’!