Animal Planet HD - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renée Baris - WaarBenJij.nu Animal Planet HD - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renée Baris - WaarBenJij.nu

Animal Planet HD

Door: reneetjepippeloentje

Blijf op de hoogte en volg Renée

30 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Oh wat heb ik vandaag weer genoten van de rivieren, de bomen, de bloemen, de vogels, van alles! Een AMC-groepje, die hun stage in een ander ziekenhuis lopen, hadden ons gebeld of we zin hadden vandaag mee te gaan op een trip naar twee plantages. We hadden alleen niet voorzien dat we, voordat we naar die plantages zouden gaan, weer terecht zouden komen in Nieuw-Amsterdam om het fantastische museum te gaan bezoeken. Tsja, ik heb er even lekker in de zon gezeten en we bleven er ook niet zo lang. Met de boot moesten we daarna een heel stuk de Commewijne Rivier op, die zowaar nog breder is dan de Suriname Rivier. Het is zo super op het water, alles is heel ruim en de lucht is gigantisch. Sinds ik in Suriname ben heb ik ook uitzonderlijk veel naar de wolken gekeken. Het geeft echt een bizar schouwspel van allerlei verschillende lagen, kronkels en kleuren.
De eerste plantage waar we aankwamen was Frederiksdorp, al kun je het geen plantage meer noemen. Sinds die verrekte Nederlanders vertrokken zijn, hebben ze nergens meer geld voor en dit gaat ook ten koste van de plantages. Frederiksdorp ziet er uit als een klein paradijsje en wordt gebruikt om af te huren voor bruiloften en dergelijke. Er stonden werkelijk de meest mooie planten en bloemen, ik kan het dan ook niet laten om er stiekem een paar te plukken. Op de een of andere manier is het me ook gelukt om een gekke vogel te fotograferen die net uit het nestje vloog, super tof! Toen ik vervolgens m’n fotokunsten uitprobeerde op een spinniewinnie werd ik meteen belaagd door een vervelende steekvlieg die het niet bij één keer kon laten, maar er gelijk vier keer op lost prikte. Ach, het zal jullie een worst wezen ;)

De volgende plantage is nu een dorp voor de Javaanse arbeiders, die er voornamelijk op garnaaltjes vissen. Terwijl ik daar rondliep en een beetje om me heen aan het kijken was, werd ik vanachter menig boom begluurd door nieuwsgierige Javanen die ook snel hun fototoestel tevoorschijn haalden. Tsja, ik kon er moeilijk boos over worden. Ik was hen immers ook aan het begluren.
Eenmaal op de rivier werden we aangenaam verrast door een groepje dolfijnen die om de boot heen zwommen. Al lieten ze zich niet echt goed zien, je wordt er toch zo enthousiast van! Zelfs van dat grijze vinnetje in een gigantische evenzo grijze watermassa, kun je al blij worden.


  • 31 Januari 2011 - 20:02

    Mom:

    nog 5 daagjes renee... .
    maak je ook nog wat foto's van je appartement? xxxxxx

  • 03 Februari 2011 - 19:10

    Wess:

    wiieeejjjooooo een dolfijntje :):)
    hoe gaaf is dat!!!!!
    en natuurlijk worden er foto's gemaakt van jou chicky, ze hebbe nog nooit zo'n mooie hollandse meid gezien daarzo :P
    xxx wessj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 29 Nov. 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 17948

Voorgaande reizen:

12 Juni 2015 - 22 Juni 2015

Minneapolis & The Big Apple

08 Januari 2011 - 05 Februari 2011

Stage in Paramaribo!

Landen bezocht: