Monkey Business - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renée Baris - WaarBenJij.nu Monkey Business - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renée Baris - WaarBenJij.nu

Monkey Business

Door: reneetjepippeloentje

Blijf op de hoogte en volg Renée

21 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Paramaribo heeft de leukste dierentuin die ik ooit heb gezien! Het was sowieso spotgoedkoop en we waren vrijwel de enige bezoekers. De dierentuin bevindt zich aan de rand van de stad in een gebied waar het bos al praktisch is begonnen. In het park was het eerst even zoeken, want ook de dieren waren goed verstopt tussen de bomen. En zo plots sotnden we oog in oog met een tijger, waar bij je uitoznderlijk dichtbij kon komen. ‘ oog in oog’ is niet helemaal de juiste bewoording, want le puss gunde ons geen blik waardig. Hij had net een groot, stinkend stuk vlees gekregen waar hij zeer tevreden mee leek.
Het viel me op dat de dierentuin er netjes uitzag en dat ze echt hun best deden, maar veel geld hadden ze er niet voor. Dit gaat dan helaas ten koste aan de grote dieren als de tijger. Bij veel hokken zag je ook bordjes waar op stond dat ‘dit dier’ door een bepaald persoon of bedrijf werd gesponsord of geadopteerd.
Met grote verbazing heb ik ook naar een aapje gekeken, die een stuk plastic had weten te bemachtigen. Ondanks dat ik hem op m’n allerstrengst heb toegesproken, scheurde hij er een stuk af en begon er op te kauwen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Tot m’n ergernis beviel het hem blijkbaar ook, aangezien het volgende stuk alweer in z’n bek zat. Echt niet te geloven...
De lucht is vandaag weer strakblauw, vandaar dat we onszelf een paar uurtjes bij het zwembad gunden. Vanavond gaan we bij een van de beste tentjes Roti halen en de fles Surinaamse rum wordt ook zeker weer tevoorschijn gehaald, muaha!
De rest van het weekend gaan we waarschijnlijk ook zeer relaxed doorkomen, want morgen gaan we naar het buitenhuis van Herman (onze verhuurder), dat ergens bij een prachtig strandje aan de rivier ligt en zondag gaan we met dezelfde gids als vorige week naar Baboenhol, een natuurresort waar je heel lekker kan zwemmen. Ja, het leven in Paramaribo is mooi. Zitten jullie al weer fijn sneeuw te schuiven in het koude Holland? Dan zal ik jullie met wat mooie foto’s troosten!

• 24 Januari 2011 - 12:49

Wess:

heeey reneetje,
    we hebben je gemist hor dit weekend :(, arie fierde zijn verjaardag en het was een masterlijk feesj in de Time-Out :D
    maargoed bij jou is het ook niet al te slecht hoor ik zo, lekker 25 graden, dierentuin, zwembadje, rum, buitnehuis,rum, aapje, rum :P:P
    er ligt hier gelukkig geen sneeuw meer, eigenlijk al heel lang niet meer, omdat het zo ongeveer non-stop heeft geregend :S
    maargoed, jij een leuk weekend gehad bij hermans buitenhuis???
    gr wessj