CHARLES DE GAULLE!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renée Baris - WaarBenJij.nu CHARLES DE GAULLE!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renée Baris - WaarBenJij.nu

CHARLES DE GAULLE!!

Door: reneetjepippeloentje

Blijf op de hoogte en volg Renée

04 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Als echte bikkels zijn we om zes uur ’s ochtends de klamboe uitgerold om de zonsopgang te bewonderen. Geteisterd door boosaardige miertjes zit ik hier nu lekker op te warmen en te genieten van het schouwspel dat elke minuut weer anders is. Achter me hoor ik het gegiechel van schoolkindjes die steeds dichterbij komen. De vissers gaan het water ook weer op om hun netten vannacht te checken. Jep, de laatste dag is begonnen.
In een gek schuurtje waar de vleermuizen ons om de oren zoefden verkochten twee vrouwtjes zelfgemaakte souvenirs. Omdat de opbrengst wordt besteed aan het behoud van de natuur hebben we flink ingekocht. Ze hadden ook wel hele leuke spulletjes.
Door onze gids en bootsman werden we al een beetje ongeduldig aangekeken, maar we moesten nog perse een laatste duik in de grote grote grote rivier nemen voor we zouden vertrekken. De zon scheen heerlijk en het water was warm. Dus ook in de boot hoefden de regenponcho’s niet tevoorschijn worden gehaald.
Weet je wat nou zo leuk is, ik ben met deze reis niet alleen naar Suriname geweest, maar ook naar Frans Guyana. We hebben er een blokje om gelopen door een stadje waar ook een beroemde oude gevangenis staat. Het was wel even gek: Ze praten er Frans, ze rijden gewoon rechts en betalen met de euro. Bovendien zijn de huizen en straten in dusdanige staat, dat het best wel en plaatsje in Zuid Frankrijk had kunnen zijn.
Na alwéér een zenuwslopende busreis zijn we écht tot m’n verbazing levend teruggekomen in Paramaribo. Vanavond gaan we met de overgebleven AMC’ers (een aantal is vandaag teruggevlogen) nog gezellig wat drinken. De tijd gaat zo snel!